Operacija analnih apscesa i fistula

Analni apsces je kolekcija gnoja uz analni otvor.

Najčešće nastaje kao posljedica upale hemoroidalnog čvora gdje se upala proširila na perirektalno masno tkivo. Također može nastati kao upala perianalnih lojnih žlijezda.

Simptomi

– bolna oteklina, crvenilo kože, posljedično povišena tjelesna temperatura

Liječenje

Na početku upale može se pokušati sa antibioticima. Ukoliko upala napreduje, razvit će se gnojna kolekcija /apsces/, te je potrebno učiniti operativni zahvat – inciziju.

Opis zahvata

– operacija /incizija/ se izvodi u lokalnoj ili općoj kratkotrajnoj anesteziji /sedaciji/, tako da se napravi široki otvor i odstrani gnoj i propalo tkivo, te postavi drenaža, najčešće gazom.

– potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane

Vrlo često nakon saniranja analnog apscesa zaostaje mali otvor iz kojeg stalno ili povremeno curi gnojni i sukrvavi gusti iscjedak. Taj otvor i pripadajući kanal se naziva analna fistula. Vrlo često je to komunikacija između kože i debelog crijeva.

Jedini način liječenja perianalnih fistula je kirurški – operativni zahvat.

Opis zahvata:

– operacija se izvodi u općoj ili spinalnoj anesteziji. Pacijent leži u ginekološkom položaju, te se posebnom sondom prikaže do kuda seže kanal. Cilj operacije je da se kompletan kanal u potpunosti odstrani. Rana se ne šiva, te ostaje otvorena, ispunjena gazom.

– potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane

– očekivano cijeljenje rane je 1-1,5 mjesec