Operacija analnih apscesa i fistula

Analni apsces

Što je analni apsces?

Analni apsces zovemo kolekciju gnoja uz analni otvor.

Najčešće nastaje kao posljedica upale hemoroidalnog čvora gdje se upala proširila na perirektalno masno tkivo. Također može nastati kao upala odnosno infekcija perianalnih lojnih žlijezda.

Analni apsces je vjerojatno nedovoljno dijagnosticiran jer ga mnogi ljudi zamjenjuje s hemoroidima, i tako propuštaju posjet liječniku. No, vrlo je važno otići na pregled jer zanemarivanje može dovesti do analne fistule, sistemske infekcije i ostalih komplikacija.

Koji su simptomi analnog apscesa?

Prepoznaje se kao bolna oteklina, crvenilo kože, posljedično povišena tjelesna temperatura i osjeća se bol.

Detaljnije simptomi analnog apscesa su:

– stalna bol koja može biti tupa, oštra ili pulsirajuća
– crvenilo
– zatvor
– drhtavica
– umor, malaksalost
– povišena temperatura

Drhtavica i povišena tjelesna temperatura mogu biti posljedica infekcije.

Kako se liječi analni apsces?

Na početku upale može se pokušati s antibioticima. Ako upala napreduje, razvit će se gnojna kolekcija (apsces), te je tad potrebno učiniti operativni zahvat – inciziju.

Kako izgleda operacija analnog apscesa?

Operacija (incizija) se izvodi u lokalnoj ili općoj kratkotrajnoj anesteziji (sedaciji), tako da se napravi široki otvor i odstrani gnoj i propalo tkivo, te postavi drenaža, najčešće gazom.
Odmah nakon operacije pacijent osjeća olakšanje, a bol nestaje.

Oporavak nakon operacije analnog apscesa

Nakon zahvata potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane toplom vodom.

Vrlo često nakon saniranja analnog apscesa zaostaje mali otvor iz kojeg stalno ili povremeno curi gnojni i sukrvavi gusti iscjedak. Taj otvor i pripadajući kanal se naziva analna fistula. Vrlo često je to komunikacija između kože i debelog crijeva.

Analna fistula

Što je analna fistula?

Analna odnosno perianalna fistula predstavlja inficirani kanal između kože i mišićnog otvora na kraju probavnog trakta (anusa).
Fistulozni kanal ima dva otvora, primarni (unutarnji) i sekundarni (vanjski). Otvor u analnim kriptama zovemo primarnim ili unutarnjim otvorom, a otvor na perinealnoj koži sekundarnim ili vanjskim otvorom.

Kod većine pacijenata perianalne fistule najčešće se javljaju između 30. i 50. godine starosti, rijetko u mlađih od 20 godina ili starijih od 60 godina (9). Muškarci imaju 2 do 5 puta veću vjerojatnost razvijanja analnih fistula u odnosu na žene.

Jedini način liječenja perianalnih fistula je kirurški – operativni zahvat.

Kako izgleda operacija analne fistule?

Operacija fistule se izvodi u općoj ili spinalnoj anesteziji. Sam postupak traje do 60 minuta.
Pacijent leži u ginekološkom položaju, te se posebnom sondom prikaže do kud seže kanal. Cilj operacije je da se kompletan kanal u potpunosti odstrani. Radikalnim odstranjenjem fistule s nekrotičnim tkivom omogućuje se postepeno cijeljenje rane i potpuni oporavak.

Rana se ne šiva, ostaje otvorena, ispunjena gazom. Po potrebi se propisuju lijekovi.

Oporavak nakon operacije analne fistule

Potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane

Očekivano zacjeljivanje rane je 1-1,5 mjesec, a kontrola je nakon 7 dana.

Cijena operacije perianalne fistule:

Cijena operativnog zahvata perianalne fistule pogledajte ovdje.

U Poliklinici Nola operacije analnih apscesa i fistule radi iskusni Prim. Dr. Nenad Nola, kirurg te subspecijalist onkološke kirurgije.

Pročitajte iskustva naših pacijenata

4.3