Operacija pilonidalnog sinusa

Pilonidalni sinus /Sinus pilonidalis/ ili pilonidalna cista (često se naziva i sakrokokcigealna fistula) predstavlja cistu, ili apsces (lokaliziranu gnojnu upalu) koja se nalazi u glutealnoj brazdi i može sadržati dlaku, ili mrtve stanice kože.

Nešto češće se javlja kod muškaraca, a što je povezano sa povećanom dlakavošću.

Faktori rizika su dugotrajno sjedenje i znojenje, tako da je primjećena veća učestalost upale pilonidalnog sinusa kod vozača kamiona i vojnika.

Simptomi

– najčešće se primjećuje u početku kao upaljeni prištić, koji može preći u gnojnu upalu – apsces

– ukoliko se odgađa odlazak liječniku, često spontano puca, te iscuri gnoj, a upala se smiri

– nakon prve upale česta su ponavljanja upala, a može i zaostati sitan otvor izgleda prištića iz kojeg se cijedi gnojno sukrvavi iscjedak

Liječenje

U početku se upala može pokušati sanirati antibioticima. Ukoliko se razvije gnojna upala potrebna je operacija /incizija/.

Nakon smirivanja upale preporuča se učiniti široko odstranjenje cijelog sinusa /radikalna ekscizija/.

Opis zahvata

– operacija /incizija/ se izvodi u lokalnoj ili općoj kratkotrajnoj anesteziji /sedaciji/, tako da se napravi široki otvor i odstrani gnoj i propalo tkivo, te postavi drenaža, najčešće gazom. Potrebno je svakodnevno previjanje 2-3 puta uz tuširanje rane.

– operacija /radikalna ekscizija/ se izvodi u općoj endotrahealnoj anesteziji. Pacijenta se okreće potrbuške. Operacija se izvodi tako da se odstrani cijeli sinus i svo propalo tkivo. Rana se ne šiva.

– potrebno je svakodnevno previjanje rane i tuširanje barem 2 puta, te redovna kirurška kontrola

– očekivano cijeljenje rane je 1,5 – 2 mjeseca.